Amaran: Waspada

Amaran: Waspada

Penipuan SMS yang mengaku sebagai Maxis

Nikmati pengalaman fiber dan mudah alih terunggul bersama 5G dengan Maxis Postpaid dan pelan Maxis Home Fibre.

Fibre & 5G-ready network.

Sama ada anda ingin pelan pascabayar untuk diri anda atau perkhidmatan Fibre bagi tersayang di rumah, kami akan bantu anda terus berhubung dengan rangkaian sepantas dan selancarnya.

Unlimited mobile and home internet

Daripada telefon pintar 5G ke rangkaian menyeluruh peranti rumah, segalanya lebih mudah bagi anda memiliki padanan sempurna dengan pelbagai pilihan pemilikan peranti.

The latest device from RM1

Nikmati tawaran eksklusif dan ganjaran dengan pilihan tambahan meluas kami - daripada hiburan sehinggalah ke sukan - semuanya memenuhi setiap keperluan dan kemahuan anda.

Bertukar ke Maxis sememangnya mudah. Ketahui lebih lanjut di sini.

1 2 3

Apa yang anda perlu lakukan untuk bertukar ke Maxis

Semua talian tambahan (jika ada) perlu ditukar bersama dengan akaun utama.

Pastikan talian semasa anda kekal aktif.

Kosongkan sebarang bil tertunggak atau tanggungan hutang kontrak kepada pembekal semasa anda.

Pastikan nombor mudah alih yang ingin anda tukar didaftarkan di bawah ID anda (NRIC, Pasport atau ID Tentera). Anda boleh mengesahkan bahawa anda adalah pemegang akaun semasa untuk nombor telefon melalui langkah-langkah SMS dalam gambar di bawah.

Sekiranya anda adalah pemegang talian tambahan, pastikan pemegang utama talian anda yang melakukan pertukaran.

Daftar dengan pelan Maxis Postpaid serba baharu dan terima kredit Touch’nGo eWallet RM100 PERCUMA.

JUGA TERSEDIA UNTUK SEMUA PELAN:
Panggilan & SMS tanpa had – Kekal berhubung dengan gabungkan pelan mudah alih anda dengan pelan Maxis Home Fibre
Data 5G tanpa had untuk perayauan – Serendah RM29/hari di rangkaian antarabangsa terbaik
Nikmati lebih besar Data Terkumpul – Tambah Maxis Postpaid Share Line untuk nikmati data 4G dan 5G terkumpul dengan ahli keluarga anda

Beralih ke Maxis dan nikmati pelbagai pilihan peranti 5G

Semasa penukaran

Selepas mengemukakan permintaan anda kepada Maxis, pembekal semasa anda akan menghantar anda SMS pengesahan.

Pastikan anda dan talian tambahan anda (jika ada) mengikuti arahan yang tertera di skrin sebelum tarikh akhir dinyatakan. Balasan SMS adalah sensitif huruf.

Kekalkan SIM yang disediakan dengan selamat.

Selepas SIM semasa anda tidak lagi berfungsi, sila tukar ke SIM Maxis yang disediakan.

Perlukan bantuan semasa cuba bertukar ke Maxis?

Berikut ialah perkara yang anda perlu lakukan untuk menukar fibre anda ke Maxis

Semak ketersediaan Maxis Home Fibre di kawasan anda di https://www.maxis.com.my/ms/broadband/coverage/

Kunjungi Kedai Maxis atau ejen sah berdekatan; atau tinggalkan butiran anda melalui pautan berikut untuk kami menghubungi anda: https://www.maxis.com.my/en/broadband/maxis-fibre/

Langgan pelan Maxis Home Fibre pilihan anda, dan pemasangan dijangka siap dalam tempoh 14 hari bekerja

Kosongkan semua bil tertunggak dengan pembekal perkhidmatan sedia ada anda (termasuk yuran penamatan awal atau penalti kontrak, jika ada) dalam tempoh 10 hari selepas pesanan Maxis Home Fibre anda dihantar

Nota: Untuk memastikan perkhidmatan internet di rumah anda tidak terganggu, jangan tamatkan perkhidmatan anda sebelum pemasangan Maxis Home Fibre selesai

Daftar untuk pelan Maxis Home Fibre

TERSEDIA UNTUK SEMUA PELAN:
Data tanpa had
Local voice calls - Panggilan suara tempatan - Bayar setiap kali guna. Tambah RM10/bln untuk panggilan tanpa had. Percuma telefon DECT buat pelanggan baharu untuk panggilan suara tanpa had. ​

Perlukan bantuan semasa cuba bertukar ke Maxis?

TELEFON/
CHAT
Whatsapp