Atas arahan PKP, beberapa kedai Maxis kami ditutup. Klik sini untuk cari kedai berdekatan anda. 

Nak pergi kedai Maxis? Klik sini untuk kedai terdekat.

Aktifkan Maxis VoLTE untuk kualiti panggilan sebenar! Untuk maklumat terperinci, klik di

Kualiti panggilan sebenar dengan VoLTE! Klik di

sini.

Maxis Umum Perlantikan Ketua Pegawai Eksekutif

SIARAN AKHBAR
Untuk siaran segera
Kuala Lumpur, 16 Julai 2013

Maxis Berhad dengan sukacitanya mengumumkan pelantikan Morten Lundal sebagai Ketua Pegawai Eksekutif yang baru (CEO) mengambil jawatan pada 1 Oktober 2013. Beliau akan melapor kepada Pengerusi Lembaga Pengarah dan dilantik ke Lembaga Pengarah sebagai Pengarah Eksekutif.

Morten kini Ketua Pegawai Komersial Kumpulan Vodafone Group plc, ahli Jawatankuasa Eksekutif yang bertanggungjawab bagi aktiviti-aktiviti komersial di peringkat kumpulan. Sebelum memegang jawatan ini pada tahun 2010, Morten merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Serantau bertanggungjawab kepada 8 syarikat yang beroperasi di Eropah Tengah dan Afrika. Beliau menyertai Vodafone daripada DiGi.Com Berhad Group, Malaysia (DiGi Malaysia) pada tahun 2008.

Pada tahun 2004, Morten telah dilantik Ketua Pegawai Eksekutif DiGi Malaysia di mana beliau memainkan peranan penting dalam memulakan pelbagai perubahan penting untuk transformasi dan pertumbuhan DiGi Malaysia. Di bawah kepimpinan beliau, DiGi Malaysia pasaran mudah alih, pendapatan dan harga saham meningkat dengan ketara.

Morten menyertai pengendali mudah alih Nordic Telenor pada tahun 1997 dan memegang beberapa jawatan Ketua Pegawai Eksekutif termasuk Bahagian Internet dan Penyelesaian Perniagaan Telenor serta jawatan Naib Presiden Eksekutif bagi Strategi Korporat.

Beliau memiliki Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari IMD Lausanne dan Ijazah Sarjana Perniagaan dan Ekonomi dari Sekolah Norway Pengurusan, BI..

"Kami gembira untuk mengalu-alukan Morten ke Maxis. Kami yakin bahawa kami telah mengenal pasti orang yang tepat. Beliau telah menunjukkan keupayaan untuk mengambil langkah-langkah berani dan membuat perubahan radikal untuk menyelaraskan organisasi untuk perubahan yang dijangka dalam industri dan permintaan pengguna. Kami mengalu-alukan terutamanya fokus kepada inovasi dan pembangunan pengurusan," kata Raja Tan Sri Dato 'Seri Arshad bin Raja Tun Uda, Pengerusi Lembaga Maxis.

"Saya sangat gembira untuk menyertai Maxis dan berharap untuk menggunakan pengalaman dan tenaga untuk membina kekuatan sedia ada Syarikat dan kepimpinan Maxis dalam industri telekomunikasi di Malaysia, " kata Morten Lundal.

 

Mengenai Maxis Berhad

Maxis Berhad adalah satu-satunya penyedia perkhidmatan komunikasi bersepadu di Malaysia dengan jumlah hasil sebanyak RM8.9 bilion pada tahun 2012 dan lebih 14 juta pelanggan. Sebagai salah satu daripada jenama tempatan yang paling dikagumi di Malaysia, Maxis telah berkembang dari sebuah syarikat pengendali mudah alih yang terulung kepada sebuah syarikat yang menawarkan pelbagai perkhidmatan yang memperkayakan kehidupan pelanggannya, sama ada di rumah, di tempat kerja atau ketika bergerak: mudah alih dan suara tetap, mesej, internet mudah alih, jalur lebar berkelajuan tinggi tanpa wayar dan berwayar, dan kandungan dan aplikasi pelbagai skrin – sama ada ianya hiburan, pendidikan, keselamatan atau pengkomputeran awan - melalui rangkaian mudah alih, tetap dan satelit. Maxis telah melancarkan rangkaian berkelajuan tinggi yang pertama di Malaysia termasuk 3G, 3.5G, 3.5G+ dan adalah yang pertama untuk melancarkan 4G LTE (Long Term Evolution - LTE), pada awal tahun ini. Jejak rangkaian berkelajuan tinggi Maxis adalah yang terluas di negara dengan liputan 2G sebanyak 95% dan liputan 3G berkelajuan tinggi sebanyak 82%.

Sebagai penyokong utama ekosistem pembangunan aplikasi Malaysia, Maxis bekerjasama dengan pembangun tempatan untuk membawa aplikasi inovatif kepada pelanggan sementara menyediakan pelbagai jenis kandungan tempatan di pasaran, dengan pilihan Aplikasi percuma yang menarik kepada segmen yang berbeza untuk pelbagai peranti pintar. Usaha Maxis dalam membawa inovasi, memastikan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan memberi nilai kepada pihak berkepentingan telah membolehkan Syarikat memperoleh pelbagai anugerah termasuk memenangi 20 anugerah di majlis Anugerah Tahunan Pengurusan Perhubungan Pelanggan dan Persatuan Pusat Perhubungan Malaysia (CCAM) ke-13 pada tahun 2012, Pengurusan Syarikat Terbaik, Majikan Terbaik Asia serta Anugerah ‘Putra Brand of the Year’ pada tahun 2011 dan syarikat 5 Teratas bagi Anugerah Pengendali Global Terbaik oleh Anugerah Komunikasi Dunia pada tahun 2012 dan 2010. Komited untuk menyumbang kepada masyarakat di mana Syarikat beroperasi, usaha Tanggungjawab Korporat Maxis memfokus kepada menghasilkan 'Impak Positif', memanfaatkan teknologi canggih bagi mencipta nilai untuk ekonomi, masyarakat dan alam sekitar. Untuk maklumat lanjut, sila layari: maxis.com.my.

Archives
Tags

Popular
Posts

Staying Connected Always with the New Hotlink Prepaid Internet 365

Staying Connected Always with the New Hotlink Prepaid Internet 365

Malaysians can now own a mobile plan with the flexibility to choose as much data as they need, not only just on a weekly or monthly basis, but for the entire year. With the new Hotlink Prepaid Internet 365, users can now enjoy high-speed internet all year round, from as low as RM6, making the plan both flexible and accessible to all mobile users.

TELL ME MORE
Maxis delivers strong Q2 in line with convergence ambitions, stays focused on supporting the nation

Maxis delivers strong Q2 in line with convergence ambitions, stays focused on supporting the nation

Maxis Berhad (Maxis) delivered another quarter of resilient performance on the back of its converged solutions strategy, while focusing on providing the best connectivity and support for communities in this challenging environment.

TELL ME MORE
Hotlink app X Merdeka EN

Hotlink App brings Malaysians more value this Merdeka

This Merdeka, Hotlink is offering its users the opportunity to redeem attractive vouchers, prizes and win the latest smartphones by simply reloading their credit or purchasing e-vouchers on the Hotlink app. The campaign is an initiative to reward Hotlink customers who frequently “Bikin Selalu, Hotlink App Dulu”.

TELL ME MORE