Atas arahan PKP, beberapa kedai Maxis kami ditutup. Klik sini untuk cari kedai berdekatan anda. 

Nak pergi kedai Maxis? Klik sini untuk kedai terdekat.

Aktifkan Maxis VoLTE untuk kualiti panggilan sebenar! Untuk maklumat terperinci, klik di

Kualiti panggilan sebenar dengan VoLTE! Klik di

sini.

Soalan Lazim

Pengantungan/ Pengaktifan semula/ Menukar Subsidi Jaringan Prihatin

  • Ya, dail *555# untuk mengaktifkan semula subsidi Jaringan Prihatin dengan kami. Pastikan pembekal perkhidmatan dahulu anda telah menggantung subsidi anda.

  • Tebusan subsidi anda tidak akan terganggu. Jika anda belum membuat tebusan untuk bulan tersebut, anda akan dapat menebus pada bulan yang sama selepas pengaktifan semula berjaya.

    Senario A:
    Saya menggantungkan subsidi Jaringan Prihatin saya pada Jun 2021 (sebelum menerima subsidi Jaringan Prihatin untuk Jun 2021), adakah saya masih layak untuknya jika saya mengaktifkan semula pada Jun 2021?
    Ya, anda masih layak untuk menebus dalam bulan kalendar yang sama.

    Senario B:
    Saya menggantungkan subsidi Jaringan Prihatin saya pada Jun 2021 (sebelum menerima subsidi Jaringan Prihatin untuk Jun 2021) dan aktif semula pada November 2021.Apa yang berlaku kepada subsidi Jaringan Prihatin dari Jun hingga November (6 bulan yang tidak ditebus)?
    Anda akan dapat mula menebus subsidi anda pada mulai bulan November. Bulan terakhir untuk menebus subsidi anda ialah Ogos 2022.

  • Anda dibenarkan bertukar 3 kali selepas pendaftaran pertama asalkan nombor IC yang sama didaftarkan. Walau bagaimanapun, hanya 1 penukaran dibenarkan setiap 30 hari.

  • Sila pastikan subsidi Jaringan Prihatin pada nombor telefon anda sebelum ini telah berjaya digantung/ditamatkan sebelum mengaktifkannya semula.

  • Sila pastikan bahawa anda tidak dibenarkan untuk menggantungkan subisdi jika anda telah memilih subsidi untuk telefon pintar kerana subsidi telah diberikan dengan sepenuhnya semasa pembelian telefon pintar.

Ingin dapatkan subsidi Jaringan Prihatin sehingga RM300 menerusi Maxis?

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Dapatkan jawapan anda daripada soalan lazim kami atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis menerusi saluran ini