Enable Maxis VoLTE to experience lifelike call quality! For detailed steps and info, click

Experience lifelike call quality with VoLTE! Click

here.

Our updated General Terms & Conditions of Services is effective from 20 December 2020. Refer to

Our updated GTC, effective from 20 December 2020, Refer

here.
en  |  bm  |  ch

Berikut adalah panduan langkah demi langkah untuk Permintaan Pemindahan Perkhidmatan Fiber anda.

Fibre Transfer Request
  1. Lawati TMpoint berhampiran anda. Klik di sini untuk lokasi TMpoint.
    Sila lakukan ini dalam dalam 10 hari untuk mengelakkan pembatalan permintaan
  2. Di TMpoint, minta pindah perkhidmatan ke Maxis Fiber.
    • HANYA pemilik akaun Unifi perlu ke TMpoint. Tidak perlu membuat pertukaran nama akaun
    • Memberitahu sebagai “perpindahan perkhidmatan” bukan penamatan
    • Membuat pembayaran ke atas bil yang tertunggak dan bayaran pendahuluan 1 bulan
    • Tidak perlu serahkan peralatan anda sehingga pemasangan Maxis Fiber berlaku
  3. Anda akan menerima panggilan pengesahan dalam masa 6 hari bekerja sekiranya permohonan anda diluluskan.
  4. Pemasangan Maxis Fiber anda akan selesai dalam masa 10 hari bekerja setelah permintaan pemindahan disetujui & perkhidmatan anda yang sedia ada akan terputus secara automatik.