Maxis meraikan kepelbagaian kaum di Malaysia pada Hari Kebangsaan dengan kempen #100peratusMalaysia

 

Pada Hari Kebangsaan tahun ini, Maxis meraikan kepelbagaian kaum di Malaysia dengan kempen #100peratusMalaysia, melalui kerjasama dengan personaliti terkenal di Malaysia: 

Untuk menyampaikan kisah tersebut, Maxis telah melancarkan sebuah filem pendek yang menggambarkan perjalanan tujuh personaliti Malaysia dalam mengenali diri mereka sendiri. Dengan memanfaatkan kuasa teknologi, mereka menyelami identiti mereka dengan lebih dalam melalui ujian DNA. Walaupun keputusan menunjukkan bahawa mereka mempunyai hubungan ke pelbagai lokasi geografi di seluruh dunia, terdapat satu faktor yang menyatukan mereka - mereka semua #100peratusMalaysia. Tontoni filem pendek tersebut di sini.

“Premis kempen Hari Kebangsaan kami yang menggunakan teknologi adalah bukan hanya untuk memahami perbezaan unik di antara kita, tetapi juga kerana ia membuatkan kami sedar bahawa kepelbagaian kitalah kekuatan yang paling teguh dan membolehkan kita berjaya mencapai impian kita. Semakin banyak kita mengenali diri kita, semakin banyak kita menyedari bahawa perbezaan inilah yang menceritakan kisah kita sebagai rakyat Malaysia. Natijahnya, cita-cita kita untuk Malaysia, tanah air kita, adalah apa yang menyatukan kita, dan kami berharap kempen ini dapat meningkatkan semangat rakyat Malaysia di mana-mana,” kata Tai Kam Leong, Ketua Pegawai Jenama & Pemasaran Maxis. 

Personaliti yang terlibat dalam kempen Maxis – penulis dan aktivis Marina Mahathir, Duta Kulinari Malaysia bagi Tourism Malaysia Dato’ Chef Wan, Miss Universe Malaysia 2011 Deborah Priya Henry, ikon seni pentas Tiara Jacquelina, pelakon dan pelawak Douglas Lim, pemenang pingat emas gimnastik Sukan SEA Farah Ann Abdul Hadi dan pemain bola sepak kebangsaan Datuk Santokh Singh – telah meluahkan kepercayaan yang serupa dalam idea kempen, dan mengambil bahagian dalam projek ini dengan tenaga positif dan penuh semangat. Tontoni video di sebalik tabir di sini untuk mendapat tahu pengalaman dan pemikiran mereka.

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai kempen ini dan filem Hari Kebangsaan Maxis, sila layari www.maxis.com.my/100peratusmalaysia

Archives
Tags

Popular
Posts

Always Be Ahead in a changing world

Maxis makes commitment to enable customers to Always Be Ahead in a changing world

In a time of constant change across the world, driven especially by advancements in technology, Maxis today unveiled its new brand purpose: To bring together the best of technologies to help people, businesses and the nation to Always Be Ahead in a changing world. The new brand purpose was launched in conjunction with Maxis’ 25th anniversary and the upcoming Merdeka celebrations, to signify the intertwining of Maxis’ and Malaysia’s past, present and future journey together in this rapidly evolving digital age.

TELL ME MORE
Retransformation

Maxis calls on organisations to rethink Digital Transformation Strategy through Retransformation

Maxis is calling on organisations in Malaysia to rethink and reevaluate their digital transformation strategies.

TELL ME MORE
Natalia Navin, Chief Human Resource Officer, Maxis

Maxis launches three new scholarships in building future technology and innovation leaders

In its commitment to building tech-savvy and forward-thinking leaders, Maxis has launched three new scholarships to support the aspirations of bright and deserving young individuals. Candidates can apply for the Maxis Women in Tech Undergraduate 2020 Scholarship, Maxis Tech Undergraduate 2020 Scholarship and the Maxis Young Leaders Undergraduate 2020 Scholarship. Due to the overwhelming response received from applicants, the initial submission deadline of 31 August has now been extended to 14 September to allow more students to apply.

TELL ME MORE