Kakitangan Maxis Berganding Bahu Untuk Menyumbangkan RM30,000 Kepada Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia


SIARAN MEDIA
Untuk siaran segera
Kuala Lumpur, 9 April 2019

Dengan semangat MaxisWay, kakitangan Maxis telah mengambil bahagian dalam acara Jogathon Amal Maxis pada awal hari Sabtu (6 April) bagi mengumpul dana dan meningkatkan kesedaran untuk Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM). Menyumbang untuk tujuan yang baik dalam perjuangan melawan penyakit kanser, kakitangan Maxis telah berjaya mengumpul RM15,000, dan jumlah tersebut dipadan oleh syarikat, membawa jumlah keseluruhan sumbangan kepada RM30,000.

Jogathon Amal Maxis tahun ini telah dianjurkan sempena Hari Kesihatan Sedunia pada 7 April. Terbuka kepada semua kakitangan Maxis sebagai sebahagian daripada usaha Penglibatan Kakitangan, larian tersebut dikategorikan kepada tiga jarak, di mana setiap jarak memerlukan jumlah sumbangan minimum dari setiap kakitangan - RM50 untuk 5km, RM100 untuk 10km dan RM150 untuk 15km.

"Di Maxis, mencungkil potensi kakitangan tidak terhad pada kerja sahaja, tetapi ianya datang bersama dengan budaya dan semangat MaxisWay di mana kami sentiasa mewujudkan peluang untuk menyumbang kepada komuniti. Jogathon amal ini hanya salah satu contoh semangat ini yang telah disemai dalam syarikat sejak bertahun-tahun. Kami berharap sumbangan kepada NCSM akan dapat membantu inisiatif dan program mereka," kata Tricia Lim, Pemangku Ketua Sumber Manusia dan Organisasi Maxis.

"Pada bila-bila masa, terdapat lebih daripada 100,000 rakyat Malaysia yang menghidap kanser - ia adalah punca kematian keempat negara. Di Malaysia, kanser sering dikesan atau didiagnosis pada tahap yang lewat, dengan lebih separuh daripada pesakit kanser didiagnosis pada tahap tiga atau empat. Kami ingin menegaskan kepentingan untuk sentiasa memberi pendidikan kepada orang ramai terhadap isu ini, dan kami juga menggalakkan pemeriksaan awal. Sebahagian daripada sumbangan yang kami terima akan disalurkan kepada usaha pendidikan tersebut, selain daripada jagaan dan sokongan komuniti, jadi kami bersyukur dengan inisiatif Maxis ini," kata Cik Clare Ratnasingham, Naib Presiden NCSM.

Untuk memeriahkan lagi acara tersebut, sesi memanaskan badan telah dijalankan oleh Peak Fitness, salah satu penaja acara tersebut, diikuti dengan cabutan bertuah serta penyerahan cek oleh Bakal Ketua Pegawai Eksekutif Maxis, Gokhan Ogut kepada Clare.

 


Kami Adalah Maxis

Kami adalah penyedia pekhidmatan komunikasi dan Internet terkemuka di Malaysia, yang membolehkan 11 juta individu, keluarga dan perniagaan untuk melakukan lebih dalam dunia “Sentiasa Berhubung”. Kini, semakin ramai pelanggan kami yang menggunakan pelbagai aplikasi terhubung, dan kami sentiasa berusaha untuk menyediakan pengalaman Internet menyeluruh yang tidak dapat ditandingi – dalam menyediakan sambungan yang lebih maju ke hadapan, yang sentiasa terhubung serta penjagaan berteknologi yang hebat. Selain daripada menghubungkan orang ramai dengan perkhidmatan kami, kami komited dalam memanfaatkan teknologi baru untuk memberi kesan yang positif keatas masyarakat di mana kami beroperasi.

Untuk maklumat lanjut, sila layari: maxis.com.my

Tentang Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM)

Persatuan Kanser Kebangsaan Malaysia (NCSM) adalah organisasi kanser bukan keuntungan pertama di Malaysia yang menyediakan perkhidmatan pendidikan, penjagaan dan sokongan untuk orang yang menghidap kanser. Selama 50 tahun ini, ia memberikan sokongan kanser holistik kepada pesakit dan juga penjaga. NCSM menyokong pesakit dalam memahami serta menangani penyakit kanser dalam pelbagai fasa di lima pusat kanser - Klinik Saringan Kanser dan Kesihatan, Pusat Perubatan Nuklear, Pusat Sumber dan Kesejahteraan, Klinik Berhenti Merokok dan Rumah Anak Harapan yang mempunyai cawangan di enam negeri, iaitu Johor, Negeri Sembilan, Melaka, Perak, Pulau Pinang dan Sarawak.

Untuk Maklumat dan Sokongan Kanser, sila hubungi 1-800-08-1000

Archives
Tags

Popular
Posts

Retransformation

Maxis calls on organisations to rethink Digital Transformation Strategy through Retransformation

Maxis is calling on organisations in Malaysia to rethink and reevaluate their digital transformation strategies.

TELL ME MORE
Always Be Ahead in a changing world

Maxis makes commitment to enable customers to Always Be Ahead in a changing world

In a time of constant change across the world, driven especially by advancements in technology, Maxis today unveiled its new brand purpose: To bring together the best of technologies to help people, businesses and the nation to Always Be Ahead in a changing world. The new brand purpose was launched in conjunction with Maxis’ 25th anniversary and the upcoming Merdeka celebrations, to signify the intertwining of Maxis’ and Malaysia’s past, present and future journey together in this rapidly evolving digital age.

TELL ME MORE
Jendela

Telecommunications Operators Committed to JENDELA to Deliver Seamless Digital Connectivity for all Malaysians

Telecommunications operators Celcom Axiata Berhad, Digi Telecommunications Sdn Bhd, Maxis Berhad, U Mobile Sdn Bhd, Telekom Malaysia Berhad and TIME dotCom Berhad (collectively ‘the Industry’), are fully committed to partner with the Government and make connectivity a basic utility to fast-track Malaysia’s transition into a high-income digital society. The Jalinan Digital Negara (JENDELA) action plan announced recently by the Prime Minister of Malaysia, YAB Tan Sri Muhyiddin bin Yassin, will be the platform to achieve these aspirations by accelerating the country's digital connectivity through widespread deployment of mobile, fibre and fixed wireless access, and paving the way to 5G, under the 12th Malaysia Plan (2021–2025).

TELL ME MORE