maxis

Maxis Melancarkan Operasi Penghantaran Telefon Terbesar Di Malaysia Mulai Tengah Malam

schedule 16 Oct 2015

Hari ini, Maxis memulakan operasi penghantaran telefon terbesar selama satu hari di Malaysia. Maxis menjanjikan setiap pelanggan yang membuat pra-tempahan iPhone 6s dan iPhone 6s Plus bahawa mereka akan menerima telefon mereka dalam masa 24 jam selepas pelancaran - tidak kira di mana mereka berada di Malaysia.

Ini adalah sebahagian daripada janji Ekspres 24 Jam Maxis pada tahun ini. Secara keseluruhan, lebih 1,000 telefon akan dipenuhi diantara jam 12:01 pagi hingga 11:59 malam, 16 Oktober. Para pelanggan yang memilih penghantaran Ekspres juga membuat keputusan untuk mencabar janji di “mana sahaja di Malaysia” Maxis- penghantaran tahun ini telah diminta dari satu bot di perairan Langkawi, di kawasan pedalaman di Sabah dan di Cameron Highlands, dan tempat-tempat lain.

Dalam perjalanan untuk menyampaikan iPhone kepada seorang pelanggan di Pudu adalah Dushyan Vaithiyanathan, Ketua Perniagaan Pengguna Maxis.

Joe Chia, pereka fesyen yang paling berpengaruh di Asia pada tahun 2014, merupakan peminat besar iPhone dan tidak sabar untuk mendapatkan model terbaru. Oleh itu, beliau memilih perkhidmatan penghantaran percuma, dan terkejut apabila Dushyan sendiri berdiri di pintu bengkel pakaian beliau yang terletak di kawasan Pudu. Lihat apa yang berlaku di sini.

"Saya tidak pernah menjangka mereka akan menghantar telefon saya tengah malam ini. Ini benar-benar pengalaman iPhone yang terbaik. Terima kasih Maxis!

“Tidak ada perasaan yang lebih memuaskan apabila iPhone anda dapat terus dihantar ke rumah, dan dengan pantas. Bagi kami, ia bukan hanya tentang kepantasan penghantaran tetapi pengalaman pelanggan setiap kali kami berinteraksi dengan mereka, dan itu termasuk mempunyai pengalaman 4G yang terbaik dengan telefon ikonik ini,” kata Dushyan.

Para pelanggan juga diberi pilihan untuk mengutip telefon mereka sendiri melalui perkhidmatan Koleksi Ekspres di mana-mana 40 Pusat Maxis di seluruh negara, dengan janji pemenuhan dalam masa 24 jam.

Mohd Nazrul Abdul Muttalib amat teruja apabila beliau menjadi pelanggan Maxis yang pertama untuk mendapatkan iPhone 6s beliau dari Pusat Maxis KLCC dalam masa 3 minit sahaja.

“Saya agak letih tetapi berasa amat teruja kerana saya akhirnya mendapat iPhone 6s Plus saya, dan saya mendapatnya dalam warna rose gold yang baru!” kata Nazrul.

Tahun ini, pelanggan yang terlepas peluang untuk membuat tempahan awal boleh menyemak stok yang sedia ada melalui RealView, penyemak stok telefon dalam kedai (in-store), di laman web Maxis, yang merupakan satu perkhidmatan pertama seumpamanya yang ditawarkan oleh syarikat telekomunikasi. Di sini, pelanggan boleh mencari model telefon/warna pilihan mereka, dimana maklumat stok dikemaskini setiap jam. Ini akan membantu pelanggan mencari Pusat Maxis yang terdekat dimana model telefon/warna pilihan boleh didapati dan tidak membazir masa mencari telefon mereka. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana untuk menggunakan RealView, lihat videonya di sini!

 

Untuk menyemak status penghantaran Penghantaran Ekspres 24 Jam Maxis, klik di sini www.maxis.com.my/maxisexpress. Untuk maklumat lanjut mengenai iPhone dengan Maxis, sila layari www.maxis.com.my/iphone6s.

Categories

Lifestyle

Popular Posts

brochures Maxis Biggest Sale

Come celebrate the festive season with Maxis Biggest Sale! For the month of December 2019 until 29 February 2020, Maxis and Hotlink customers can enjoy awesome promotions on smartphones, with even more deals to come. Literally Maxis’ biggest sale for the year, there is something for everyone!

Lifestyle
access_time 04 Dec 2019
brochures Fibre 5G-Ready

Upon approval from Malaysian Communication and Multimedia Commission (MCMC) to trial 200MHz of 3.5GHz C-band spectrum, Maxis successfully achieved 2.96Gbps for single user peak speeds, recording a new high at two of its trial sites in Subang Jaya recently. The new record further reinstates the position of Maxis being in the forefront of technology leadership for the nation’s 5G development.

Network
access_time 07 Jan 2020
brochures Allo signing

Maxis and Allo Technology Sdn. Bhd. (Allo), a wholly-owned subsidiary of Tenaga Nasional Berhad (TNB), will collaborate to provide greater access to fibre connectivity to more people and businesses in Cyberjaya and Bangsar South in the Klang Valley and Jasin in Malacca. Maxis and Allo today signed and exchanged an Access Agreement for the provision of High Speed Broadband (HSBB) Network Services

Enterprise
access_time 12 Dec 2019
Archives
Tags