Sertai Hari Kemerdekaan Tahun Ini Dengan Perarakan Maya Maxis!

Sertai Perarakan Hari Kebangsaan secara maya dari mana sahaja anda berada dengan memuat naik gambar ke Instagram, Twitter atau melalui mylaunchpad di merdeka.mlp.my
Gambar yang paling unik dan menarik yang dihantar sebelum 9 September akan dipaparkan dalam iklan akhbar Hari Malaysia Maxis
Maxis bangga menjadi sebahagian daripada usaha ini dan menyediakan platform digital bagi rakyat Malaysia untuk mengambil bahagian dalam Hari Kemerdekaan dengan cara yang unik

SIARAN AKHBAR
Untuk siaran segera
Kuala Lumpur, 30 Ogos 2013

Setiap tahun apabila kita menyambut Hari Kemerdekaan, ia adalah satu adat dan budaya rakyat Malaysia untuk menyaksikan dan menjadi sebahagian daripada perarakan Hari Kebangsaan dengan semangat patriotik, iaitu satu tanda perpaduan dan kebanggaan bagi negara kita. Walau bagaimanapun, bukan kesemua rakyat Malaysia dapat menyertai perarakan ini secara fizikal dan turut serta dalam perayaan. Oleh itu, bersempena sambutan Hari Kebangsaan pada tahun ini, semua rakyat Malaysia berpeluang untuk menjadi sebahagian daripada perayaan Hari Kemerdekaan dengan mengambil bahagian dalam perarakan maya Unite for Malaysia Maxis, dari mana sahaja mereka berada.

Untuk menjadi sebahagian daripada perarakan maya Maxis, satu-satunya pembekal perkhidmatan komunikasi bersepadu Malaysia, pelanggan hanya perlu mengambil gambar diri mereka sendiri atau rakan-rakan, dan memuat naik gambar tersebut ke Instagram atau akaun Twitter dengan hashtag #unite4msia, dan gambar mereka tersebut akan disertakan secara automatik ke dalam perarakan  di laman web mylaunchpad Maxis di merdeka.mlp.my. Sementara itu, pengguna komputer peribadi boleh terus melawat merdeka.mlp.my untuk memuat naik gambar mereka. Selain itu, gambar yang paling unik dan menarik yang dihantar sebelum 9 September akan dipaparkan dalam iklan akhbar Hari Malaysia Maxis pada 16 September.

“Ini merupakan satu lagi saluran bagi rakyat Malaysia untuk bukan sahaja menjadi sebahagian daripada perarakan ini dalam erti kata maya, tetapi lebih penting lagi, berkongsikan semangat patriotisme dan kebanggaan untuk Malaysia dengan cara yang sangat unik. Oleh itu, kami amat berbangga menjadi sebahagian daripada usaha ini dan menyediakan platform digital kepada semua rakyat Malaysia untuk menjadi sebahagian dalam sambutan Hari Kemerdekaan ke-56. Ia adalah cara yang inovatif untuk kita mempamerkan kreativiti kita dalam gambar masing-masing!” kata Mei Cheong, Ketua Jenama Maxis.

Kempen Unite for Malaysia juga akan merupakan tempoh perarakan yang paling lama di Malaysia, iaitu bermula dari 31 Ogos 2013 hingga malam sebelum Hari Malaysia pada 15 September 2013.
- Tamat -

 

Mengenai Maxis Berhad

Maxis Berhad adalah peneraju dalam penyediaan perkhidmatan komunikasi bersepadu di Malaysia dengan jumlah hasil sebanyak RM8.8 bilion pada tahun 2011 dan lebih 14 juta pelanggan. Sebagai salah satu daripada jenama tempatan yang paling dikagumi di Malaysia, Maxis telah berkembang dari sebuah syarikat  pengendali mudah alih yang terulung kepada sebuah syarikat yang menawarkan pelbagai perkhidmatan yang memperkayakan kehidupan pelanggannya, sama ada di rumah, di tempat kerja atau ketika bergerak: mudah alih dan suara tetap, mesej, internet mudah alih, jalur lebar berkelajuan tinggi tanpa wayar dan berwayar, dan kandungan dan aplikasi pelbagai skrin – sama ada ianya hiburan, pendidikan, keselamatan atau pengkomputeran awan - melalui rangkaian mudah alih, tetap dan satelit. Maxis merupakan syarikat pertama yang mengkomersilkan perkhidmatan mudah alih 3G di Malaysia dan memiliki rangkaian mudah alih terluas dengan liputan 2G sebanyak 95% dan liputan 3G berkelajuan tinggi sebanyak 81% di seluruh negara.

Usaha Maxis dalam membawa inovasi, memastikan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang dan memberi nilai kepada pihak berkepentingan telah membolehkan Syarikat memperoleh pelbagai anugerah termasuk tersenarai sebagai syarikat 5 Teratas bagi Anugerah Pengendali Global Terbaik oleh Anugerah Komunikasi Dunia pada tahun 2010 dan Pengurusan Syarikat Terbaik, Majikan Terbaik Asia serta Anugerah ‘Putra Brand of the Year’ pada tahun 2011. Komited untuk menyumbang kepada masyarakat di mana Syarikat beroperasi, usaha Tanggungjawab Korporat Maxis memfokus kepada menghasilkan 'Impak Positif', memanfaatkan teknologi canggih bagi mencipta nilai untuk ekonomi, masyarakat dan alam sekitar. Untuk maklumat lanjut, sila layari: maxis.com.my.

Archives
Tags

Popular
Posts

Always Be Ahead in a changing world

Maxis makes commitment to enable customers to Always Be Ahead in a changing world

In a time of constant change across the world, driven especially by advancements in technology, Maxis today unveiled its new brand purpose: To bring together the best of technologies to help people, businesses and the nation to Always Be Ahead in a changing world. The new brand purpose was launched in conjunction with Maxis’ 25th anniversary and the upcoming Merdeka celebrations, to signify the intertwining of Maxis’ and Malaysia’s past, present and future journey together in this rapidly evolving digital age.

TELL ME MORE
Retransformation

Maxis calls on organisations to rethink Digital Transformation Strategy through Retransformation

Maxis is calling on organisations in Malaysia to rethink and reevaluate their digital transformation strategies.

TELL ME MORE
Natalia Navin, Chief Human Resource Officer, Maxis

Maxis launches three new scholarships in building future technology and innovation leaders

In its commitment to building tech-savvy and forward-thinking leaders, Maxis has launched three new scholarships to support the aspirations of bright and deserving young individuals. Candidates can apply for the Maxis Women in Tech Undergraduate 2020 Scholarship, Maxis Tech Undergraduate 2020 Scholarship and the Maxis Young Leaders Undergraduate 2020 Scholarship. Due to the overwhelming response received from applicants, the initial submission deadline of 31 August has now been extended to 14 September to allow more students to apply.

TELL ME MORE